Recenze: Umění rozjezdu

Guy Kawasaki je rizikový kapitalista ze Silicon Valley, o kterém Ondřej Bartoš v předmluvě této knihy napsal: "...zásadně mě ovlivnil v mém profesionálním životě, díky němu jsem začal organizovat Bootcampy pro české podnikatele a díky němu jsem se snad nakonec stal venture kapitálovým investorem...".

Ve své knize Guy Kawasaki vysvětluje, jak správně rozjet firmu a změnit svět. Guy zcela jednoznačně vyniká ve třech hlavních věcech: jednoduchost, srozumitelnost a zábavnost. U čtení jeho řádek se dozvíte mnohá moudra, ale občas se u nich i nesmírně zasmějete. Vtipné historky a zážitky zkušeného rizikového kapitalisty ze Silicon Valley totiž lemují celou knihu.

Kniha "Umění rozjezdu" by se dala popsat jako nesmírně užitečná. Obsahuje celkem jedenáct kapitol o tom, jak kdokoliv může rozjet naprosto cokoliv, což odhalí i úplnému začátečníkovi opravdové základy úspěšného podnikání. Kniha ovšem ukáže "staré pravdy" a otevře oči i těm zkušenějším - Guy například při prezentaci "čehokoliv komukoliv" navrhuje vždy používat pravidlo 10/20/30. V praxi toto pravidlo znamená, že žádná prezentace nebude mít více než 10 slidů (či snímků v jiných programech než powerpoint), nebude trvat více než 20 minut (déle totiž stejně posluchači neudrží pozornost) a minimální velikosti fontu písma musí být alespoň 30 bodů (nikdy totiž nevíte, z jaké vzdálenosti budete text prezentovat, většinou nevíte kolik lidí v místnosti má potíže se zrakem a nosí brýle, navíc Vás toto pravidlo přiměje utřídit si myšlenky, protože takto velikým fontem písma se toho na každý snímek vejde velmi málo).

Toto je typický příklad, jak Kawasaki ukazuje svůj pohled na podnikání. Kam se hrabou všechny ty příručky o podnikání, nebo dokonce vysokoškolská skripta. Po přečtení této knihy Vám začne mnoho věcí do sebe zapadat a bude to všechno najednou tak úplně jasné a logické. Nejlépe to popsal Ondřej Bartoš ve své předmluvě pro tuto knihu:

"Jsem velmi rád, že po téměř 20 let starém českém překladu Guyovy starší knihy „How to drive your competition crazy“ vychází Guyova nejslavnější The Art of the Start. Jsem přesvědčen, že vám pomůže s porozuměním podnikání, jeho začátků a především všeho podstatného, o čem podnikání je. Užijte si moudrost a zábavnost jedné z legend nejpodnikavějšího prostředí na světě, kalifornského Silicon Valley."

Závěrem bych zmínil, že existuje celá řada knih o podnikání, ale Guye odlišuje jeho neuvěřitelná schopnost dostat se k jádru věci a vysvětlit ji tak, že tomu porozumí i dva kluci z garáže, kteří chtějí změnit svět.

Kniha Umění rozjezdu je skladem a stojí pouhých 238 kč.