Recenze knihy "Realitní kuchařka"

Tato velmi zajímavá, 180-stránková kniha s přidanou hodnotou působivého příběhu mladé ženy, která bez majetku, kontaktů a znalostí přijela do Prahy začít nový život, je osvěžujícím dílem na českém knižním trhu. Pavla Temrová je self-made investorka do nemovitostí se skvělým příběhem holky z malého města, co se v Praze dlouho nemohla rozkoukat. O svém životě, ale především o investování do nemovitostí po česku napsala tuto skvělou knihu, kterou můžeme doporučit každému, kdo o investici do nemovitosti přemýšlí.

Hodí se každému začátečníkovi, který teprve hledá informace nemovitostech, jaké jsou vlastně možnosti, jak hypotéky fungují, na co si dát pozor u makléřů, jak se vyvarovat chybám, kterých se Pavla dopustila, ale především jak efektivně hledat a vybírat nemovitosti vhodné k investici. Ve své knize také představí mnohé konkrétní návody a tipy, jak si vyjednat až často neuvěřitelné podmínky, které jsou naprosto k nezaplacení. Na knize i autorce se nám především líbí, že si na nic nehraje, nesnaží se být "českým Kiyosakim", ale místo toho ukazuje na vlastním příkladu, jak prakticky a selským rozumem investovat do nemovitostí v Česku.

Celkově se nám velmi líbí, že se začínají objevovat knihy od českých autorů, kteří píší o tématech, která byla dříve vyhraněna pouze západním autorům díky jejich dlouholetým zkušenostem. Pak se tu objevila první vlaštovka velkého úspěchu domácího autora v podobě Petra Ludwiga s jeho knihou Konec prokrastinace. Nyní se díky Pavle objevila kniha, která se věnuje investování do nemovitostí, což je tradičně "americké" téma, a krásně srozumitelně vysvětluje poměrně sofistikovaná témata. Skvělá věc je, že Pavla o Robertu Kiyosakim do napsání své knihy vůbec neslyšela, a proto je kniha jejím originálním otiskem a nenese žádné "znečištění" vlivu jiných autorů a jejich myšlenek.

Co tedy kniha přesně obsahuje?

Obsah knihy Realitní kuchařka

Osobně moje nejoblíbenější kapitola byla "10 oblastí, na které se zaměřit při koupi starší nemovitosti", protože sám v současnosti hledám starší byt, který by byl vhodnou investicí k pronájmu. Tato krátká kapitola je zlatým dolem informací, na které si člověk musí dát pozor. Přiznám se, že zhruba o polovině jsem vůbec neměl tušení. Kniha za pět stovek mi tak dodala informace, které by mne jinak stály potenciálně statistíce na vlastních špatných zkušenostech, kdybych se sám "spálil".

Další kapitola, která se bude většině čtenářům hodit, je "Kde získat peníze na nemovitost a jak správně postupovat". Tady se ukazuje další vlastní zkušenost autorky, jak si vyjednat nejlepší hypotéku. Věděli jste, že si můžete svou úrokovou sazbu s bankou vyjednat? A víte jak? Pak se Vám tahle kapitola bude velmi hodit. Do třetice se mi velmi líbily kapitoly o tom, jak nemovitost co nejlépe pronajmout a jaká všechna pojistění doporučuje uzavřít před investicí. Oboje vysoce praktická témata, která Vám můžou ušetřit spoustu starostí a vydělat spoustu peněz.

Na konec bych rád napsal, že kniha Realitní kuchařka je bomba. Je jednoduše napsána, hýří selským rozumem, praktičností, autorka si nehraje na žádného investičního guru, ale prostě jenom předává své vlastní zkušenosti. Tak často, že i několikrát zmíní, že to lidem nemusí takto přesně vyhovovat. Ale to z knihy právě dělá zlatý důl. Kdo chce číst nějaké akademické analýzy, jak na tom realitní trh v současnosti je? Na to se Vám všichni vykašlou. Lidé chtějí číst, co se komu povedlo a ideálně jak se já mohu poučit a dozvědět něco nového a hned to také aplikovat.

Knihu Realitní kuchařka můžete za cenu 449 kč objednat zde.