Recenze knihy: Jak myslí milionáři

Kniha obsahuje celkem 17 kapitol na 156 stránkách, které by se daly vyvážit zlatem. Harv Eker se v těchto kapitolách přímočaře věnuje konkrétním tématům v oblasti financí, střádání majetku, milionářského myšlení a naopak varuje před špatnými myšlenkovými návyky, které mnoho z nás jistě má, ani o nich nevíme. Ve své skvělé knize postupně vysvětlí, že nejdříve musíte mít to správné myšlení a teprve pak přijdou peníze, nikdy ne naopak.

Pojďme se nyní podívat na nejzajímavější útržky a kapitoly:

1) Strana 44 - Harv zde popisuje něco, čemu říká "finanční termostat". Je to jakási mentální regulace vaší finanční situace. Jestliže máte termostat nastaven příliš nízko (tedy přemýšlíte, kde seženete stovku na zítřejší oběd), pak i když zdědíte miliony, tak váš termostat se postará o to, abyste se vrátili do své "zóny komfortu", tedy na úroveň stokorun. Jestliže se člověku, který má svůj termostat nastaven na miliony, stane, že o všechny své peníze přijde, můžete se vsadit, že je velmi brzy nakonec bude mít zpět. Vaším úkolem tedy není zvyšovat si svůj příjem, ale starat se o navýšení svého mentálního finančního termostatu.

2) Strana 51 - Myšlenky vedou k pocitům, pocity vedou k činům, činy vedou k výsledkům. Vše tedy začíná u myšlení. Jak se chcete stát bohatým, když přemýšlíte stále jako chudí?

3) Strana 56 - Chudí lidé jsou velmistři ve hře na obviňování lidí kolem sebe a hledání výmluv. Vždy dokonale určí, kdo může za jejich neúspěch, proč nemohou toto či tamto udělat a pokud se zrovna nacházíte v jejich blízkosti, velmi dobře tu negativní energii pocítíte. Vždy za jejich neúspěchy může někdo jiný, jenom ne oni. A vždy mají po ruce spoustu výmluv, proč jim vlastně na majetku nezáleží, proč pro ně peníze nejsou důležité. A přitom je to absolutní nesmysl, protože oni sami dobře vědí, že kdyby jim na tom opravdu nezáleželo, tak by si s tím nelámali hlavu. Takhle obelhávají především sami sebe.

4) Strana 76 - Tohle bude znít hrozně jednoduše, ale opravdu to tak funguje: jestli chcete zbohatnout, myslete na majetek a rozšiřování svého majetku. Jestli chcete zchudnout, myslete na utrácení peněz. Můžete přečíst tisíce knih, projít stovkami kurzů, ale tuhle zásadu neošidíte. Konzumenti budou vždy chudší, než producenti.

5) Strana 81 - Kapitola č.6, Bohatí lidé obdivují jiné bohaté lidi. Chudí lidé je nenávidí, bohatství a úspěch jim nepřejí. Vaše názory nemají ani nejmenší vliv na štěstí a bohatství ostatních lidí, ale zato ohrožují vaše vlastní štěstí a bohatství. Myšlenky, které se vám rodí v hlavě, nejsou samy o sobě dobré nebo špatné, ale rozhodně mají podpůrný nebo ničivý efekt, když si jimi necháte ovlivnit svůj život.

6) Strana 116 - Kapitola č.13, Bohatí lidé sledují svůj majetek, zatímco chudí sledují svůj příjem. Opravdovým měřítkem bohatství a finanční nezávislosti není výše aktivního příjmu (pracovní mzdy), ale velikost majetku a pasivního příjmu z něj. Vaše čisté jmění je nejlepším ukazatelem vaší finanční situace. Chudí lidé neznají Parkinsonův zákon, který říká, že vaše životní náklady rostou společně s vašimi příjmy a ještě o trochu se je vždy snaží přesáhnout. Bohatí lidé si proto snaží udržovat jednoduchý životní styl - nepotřebují tři domy, pět aut, dvě chaty a spoustu dalších věcí, které vám generují další náklady. Přebytečné peníze vždy investují.

7) Strana 137 - Kapitola č.16, Bohatí lidé jednají, i když mají strach. Chudí se nechají svým strachem paralyzovat. Deklarace, pozitivní myšlení a různé pomůcky (včetně čtení knih a navštěvování seminářů) vám samy o sobě nepomohou. Jestli chcete něčeho skvělého dosáhnout, musíte jednat. Musíte doslova zvednout zadek a odhodlat se udělat ten krok, ten čin a akci, kterou jste již dlouho odkládali. Strach, pochyby a obavy jsou největší překážky na cestě k úspěchu a za štěstím. Všichni strach máme, ale bohatí lidé ho dokáží ovládnout. Nesmíte se nechat strachem zastavit, jakmile ho překonáte, dokážete cokoliv na světě.

Kniha Jak myslí milionáři je skladem a stojí pouhých 237 kč.